Know your rights as a refugee in the USA
qochqinlar, muhojirlar, halol doimiy aholisi (yashil karta egalari) and US citizens all deserve to be treated with dignity and respect. AQShda, we all have rights. This information is to help you know your rights. At the bottom of this page, you will find links to this information in Nepali, Somali, French and Arabic.
Refugees, immigrants, lawful permanent residents (green card holders) and US citizens all deserve to be treated with dignity and respect. In the USA, we all have rights. This information is to help you know your rights. At the bottom of this page, you will find links to this information in Nepali, Somali, French and Arabic.
- Non-U.S. fuqarolar, halol doimiy aholisi, shu jumladan,, qochoqlar va asylees, odatda fuqarolar bir xil huquqlarga ega.
- Agar iymon bo'lsa sizning huquqlari buzilgan, Agar advokat bilan gaplashib olishi kerak.
- Siz yoki Sizning oila a'zolari favqulodda yordamga muhtoj bo'lsangiz, hech, darhol qo'ng'iroq 911.
- Non-U.S. citizens, including lawful permanent residents, refugees and asylees, generally have the same rights as citizens.
- If you believe your rights have been violated, you should talk to a lawyer.
- If you or your family members are ever in need of emergency assistance, immediately call 911.
Biz qiyin paytlarda yashayapmiz. qochoqlar yerleştirilmesini qarshi so'nggi xatti-harakatlari, Amerika Qo'shma Shtatlarida qochqinlar va muhojirlar ko'pchilik uchun qo'rquv va xavotir yaratdik. Har bir huquqlarga ega, qochoqlar, shu jumladan,, boshpana izlovchilar, asylees, muhojirlar, halol doimiy aholisi (yashil karta egalari), U.S. fuqarolar, holati holda Amerika Qo'shma Shtatlari va jismoniy shaxslar.
We are living in difficult times. Recent actions against refugee resettlement, refugees and immigrants in the United States have created fear and concerns for many. Everyone has rights, including refugees, asylum seekers, asylees, immigrants, lawful permanent residents (green card holders), U.S. citizens, and individuals in the United States without status.
Biz hammamiz hurmat bilan muomala loyiq, qat'i nazar, biz qaerda yoki qanday ibodat. Biz barcha huquqlarga ega. Bu manba zudlik zarur ma'lumotlar bilan qochqinlarni ta'minlash uchun mo'ljallangan. Sen qilishingiz shart huquqlaringizni bilish muhim masalalar javoban biz hamjamiyatga qaragan. Bu manba huquqni muhofaza shaxslarning qo'rquv yaratish mo'ljallanmagan. Bu favqulodda xizmat ko'rsatish xodimlari tushunish uchun muhim ahamiyatga ega (politsiya, tibbiy xodimlar, va o't o'chiruvchilar) favqulodda har qanday kishini yordam berish uchun mavjud. Har doim qo'ng'iroq 911 Favqulodda vaziyatlarda. huquqlaringizni bilish - qochoqlar huquqlari.
We all deserve to be treated with dignity and respect, regardless of where we are from or how we pray. We all have rights. This resource is meant to provide refugees with urgently needed information. You must know your rights in response to the important issues facing our communities. This resource is not intended to create fear of law enforcement entities. It is important to understand that emergency service personnel (police, medical personnel, and firefighters) are available to help any person in an emergency. Always call 911 in an emergency. Know your rights – refugee rights.
uyda Sizning huquqlari
Your rights at home
federal agentlar uyimga kelib agar menga gapirish uchun nima?
What if federal agents come to my home to talk to me?
Federal tergov byurosi agentlari hisobotlari bor edi (FBI) Ichki xavfsizlik va / yoki bo'limi (DHS) qochoqlar uylarini ziyorat ularga gapirish uchun.
There have been reports of agents from the Federal Bureau of Investigation (FBI) and/or the Department of Homeland Security (DHS) visiting refugees’ homes to talk to them.
Bu yerda kimdir sizning uy kiritish uchun harakat qiladi, agar siz nima qila emas:
Here is what you can do if someone tries to enter your home:
eshikni ochish qilmang
Do not open the door
Do not speak
Call a lawyer
hech narsa imzo qilmang
Do not sign anything
eslab: Agar biron-bir savollarga javob berish uchun emas, balki tanlash huquqiga ega.
Remember: you have the right to choose not to answer any questions.
sayohat qilish Sizning o'ng
Your right to travel
Can I still travel outside of the USA with refugee status or a green card?
Can I still travel outside of the USA with refugee status or a green card?
Biz olti davlatidan kelgan shaxslarni tavsiya - Suriya, Eron, Sudan, Somali, Yaman va Liviya - bu vaqtda sayohat emas, Bu juda dolzarb yoki favqulodda bo'lmasa.
We recommend individuals from six countries – Syria, Iran, Sudan, Somalia, Yemen and Libya – do not travel at this time, unless it is extremely urgent or an emergency.
- There is a high risk of traveling outside the USA for individuals who do not have US citizenship.
- If you or your loved ones are outside the USA and are planning to return, you should contact an attorney here in the USA before embarking on your journey. shaxs safar ularning barcha hujjatlar mavjud ishonch hosil qiling kerak, pasport, shu jumladan,, yashil karta, yoki refugee travel document.
- albatta qochqinlar yo'q yashil karta yoki AQSh fuqaroligini bor sayohat kerak emas outside of the USA at this time for any reason, Agar olti nomli mamlakatidan emas bo'lsa ham.
- aeroportda va yozuvlar portida huquq-tartibot xodimlari, barcha bagaj bir "muntazam qidiruv" o'tkazish va sizlarni fuqaroligi va sayohat marshrutni haqida savol so'rash huquqiga ega. Agar aeroportida bir o'rta suhbatingiz uchun tanlangan bo'lsa, Agar advokat so'rash huquqiga ega. Ko'pchilik advokatlari bu maqsadda ayblovning o'zlari mavjud bepul qo'shmoqda.
- Agar Siz yoki bilaman kimdir qo'lga olingan, you can email the International Refugee Assistance Project (IRAP) at firstname.lastname@example.org, call your local ACLU, and report your or others’ experience to the American Immigration Lawyers Association (AILA).
- There is a high risk of traveling outside the USA for individuals who do not have US citizenship.
- If you or your loved ones are outside the USA and are planning to return, you should contact an attorney here in the USA before embarking on your journey. The person traveling should make sure to have all their documents, including a passport, green card, or refugee travel document.
- Refugees who do not have a green card or US citizenship should not travel outside of the USA at this time for any reason, even if you are not from the six named countries.
- Law enforcement officers at the airport and at port of entries have the authority to conduct a “routine search” of all luggage and to ask you questions about your citizenship and travel itinerary. If you are selected for a secondary interview at the airport, you have the right to ask for a lawyer. Many lawyers are making themselves available free of charge for this purpose.
- If you or someone you know is detained, you can email the International Refugee Assistance Project (IRAP) at email@example.com, call your local ACLU, and report your or others’ experience to the American Immigration Lawyers Association (AILA).
eslab: If you do travel, you will need to bring your documents with you.
Remember: If you do travel, you will need to bring your documents with you.
Sizning o'ng sizning jamiyatda xavfsiz bo'lishi uchun
Your right to be safe in your community
Nima, men uyda yoki mahallada shilqimlik bir qurboni emasman, agar?
What if I am a victim of harassment in my home or neighborhood?
- Sizning qochqin maqomi, sizga Amerika Qo'shma Shtatlarida huquqiy maqomini beradi, va AQSh fuqarolari bir xil davolash olish huquqiga ega.
- Mahalliy politsiya sizga kerak bo'lsa hamjamiyati a'zosi sifatida sizga xizmat va sizni himoya qilish uchun bor. Agar jinoyat qurboni bo'lsa, Agar zudlik bilan politsiyaga qo'ng'iroq kerak: 911.
- Agar xavf ostida ekanligini his bo'lsa, yoki kimdir siz yoki oilangiz qarshi tahdid qilish bo'lsa, Qilma ularga gapirish yoki ularga qarshi harakat qiling. Siz darhol terish tomonidan politsiyaga qo'ng'iroq kerak 911.
- Agar xavfsizligi haqida tashvishli bo'lsa, Sizning Muhojirlar joylashtirish agentligi yoki advokat kishi bilan gaplashib.
- Agar sizga iymon bo'lsa yoki bilaman kimdir bir jinoyat qurboni bo'lgan yoki chunki din ayırımcılığı qilgan, millat, yoki guruh a'zolik, you should also report it to the Southern Poverty Law Center (SPLC).
- Your refugee status grants you legal status in the United States, and you have the right to receive the same treatment as US citizens.
- Your local police are there to serve you as a member of the community and protect you when you need it. If you are the victim of a crime, you should immediately call the police: 911.
- If you feel that you are in danger, or if someone is making threats against you or your family, do not try to talk to them or confront them. You should immediately call the police by dialing 911.
- If you are worried about your safety, talk to someone at your refugee resettlement agency or to a lawyer.
- If you believe you or someone you know has been a victim of a crime or discriminated against because of your religion, nationality, or group membership, you should also report it to the Southern Poverty Law Center (SPLC).
eslab: chaqirish 911 Bilasizmi, siz yoki kimdir xavf ostida bo'lsa,.
Remember: call 911 if you or someone you know is in danger.
e'tiqod Sizning o'ng
Your right to practice your religion
Men qurboni bo'lishdan biron qo'rqmasdan mening e'tiqod mumkin?
Can I practice my faith without any fear of being victimized?
Siz e'tiqod konstitutsiyaviy huquqiga ega. Siz ibodat bir joyga borib huquqiga ega, ishtirok va nutqlar va diniy ma'ruzalar eshitish, jamoa faoliyatini ishtirok, va jamoatchilik ibodat. Agar diniy kamsitish duch yoki chunki din maqsadli bo'lsa, contact the Council on American Islamic Relations (AIAK).
You have a constitutional right to practice your religion. You have the right to go to a place of worship, attend and hear sermons and religious lectures, participate in community activities, and pray in public. If you experience religious discrimination or are targeted because of religion, contact the Council on American Islamic Relations (CAIR).
eslab: qonun sizni himoya qilish uchun siz tomonda bo'ladi.
Remember: the law is on your side to protect you.
jamiyat himoya qilish Sizning o'ng
Your right to advocate for your community
qochoq sifatida, Agar juda muhim himoyachisi bo'lgan. Agar qochqinlar, chunki sizning ovozli katta ta'sir ko'rsatishi mumkin. Siz huquqiga kerak:
As a refugee, you are a very important advocate. Your voice can have a great impact because you are a refugee. You have the right to:
- Qo'ng'iroq va shahar saylangan vakillar bilan uchrashadi, Davlat, va Kongress munosabatlarni rivojlantirish, hamjamiyat uchun qo'shgan hissasi haqida, ularni tarbiyalash, va siz g'amxo'rlik qochqinlar qayta turar-joy va masalalar uchun ularning qo'llab-quvvatlash izlab.
- qochqinlar haqida umumiy hikoya o'zgartirmoq yordam berish uchun bir qochqin sifatida hikoyani baham ko'ring.
- Bunday qayta turar-xodimlar sifatida turli ovozlarni qo'shiling, imon rahbarlari, ish beruvchilar, harbiy faxriylari, Boshqa qochqin rahbarlari, va qo'llab-quvvatlovchi jamoa a'zolari bilan birga chora ko'rish.
- Call and meet with elected officials in your town, state, and in Congress to develop a relationship, educate them about your contribution to the community, and seek their support for refugee resettlement and issues you care about.
- Share your story as a refugee to help transform the public narrative about refugees.
- Join diverse voices such as resettlement staff, faith leaders, employers, military veterans, other refugee leaders, and supportive community members to take action together.
eslab: Ovoz masalalar.
Remember: your voice matters.
jinoyatlarda ayblanayotgan halol doimiy rezidentlari
Lawful permanent residents who are accused of crimes
Agar hali fuqarosi emas va agar siz hibsga yoki jinoyat ayblangan, ishonch hosil qiling advokat siz immigratsiya maqomini chunki tushunadi kichik jinoyatlar bo'lmagan AQSh fuqarolari uchun surgun olib kelishi mumkin. Sizning huquqiy maqomini xavf mumkin mudofaa savdolashib bir qismi sifatida aybdor yolvorib va oxir-oqibat olib tashlash olib kelishi mumkin.
If you are not yet a citizen and you are arrested or accused of a crime, make sure your lawyer understands your immigration status because minor offenses can result in deportation for non-US citizens. Pleading guilty as part of a plea bargain can jeopardize your legal status and could eventually lead to removal.
Agar yozuvdagi jinoyat bo'lsa, Agar barcha imkoniyatlari tushunish uchun bir advokatga murojaat qilish tavsiya qilinadi. Agar "bir chetga" olish yoki hukm "yo'q qilmoq" qodir bo'lsangiz, Bu sizning rekord tozalash mumkin, lekin qonunlar har bir davlatning turli bo'ladi, Bas, u bu savollarga haqida advokat maslahat uchun eng yaxshi bo'lgan.
If you have a criminal conviction on your record, it is recommended that you contact a lawyer to understand all your options. If you are able to get a “set aside” or “expunge” your conviction, this could clear your record, but the laws are different in each state, so it is best to consult a lawyer about these questions.
eslab: Agar, hatto, bir kichik jinoyat ayblangan bo'lsa bir advokat bilan gaplashib.
Remember: talk to a lawyer if you are accused of even a minor crime.
Sizning huquqlari Agar federal agent tomonidan intervyu bo'lsa
Your rights if you are interviewed by a federal agent
FBI yoki DHS agentlari siz bilan gaplashish uchun talab qilishingiz. Siz intervyu uchun rad qilish huquqiga ega, lekin bu gumon bilan ko'rish mumkin. intervyu iltimosiga haqida birinchi qayta joylashtirish organidan o'z advokat yoki vakili bilan suhbat.
Agents from the FBI or DHS may seek to talk with you. You have the right to decline to be interviewed, but this can be viewed with suspicion. Talk to your lawyer or representative from your resettlement agency first about the interview request.
Agar intervyusida rozi bo'lsa, you have the right to have an attorney present.
If you agree to an interview, you have the right to have an attorney present.
- Siz vaqtni tanlash va suhbatingiz uchun joylashtirish mumkin.
- Siz savollar intervyu bo'ladi bilish talab va tarjimon sovg'a bo'lishi mumkin.
- Sizning intervyu paytida hech qanday yolg'on ma'lumot bermaydi. Siz so'ragan barcha savollarga javob yo'q, Agar qulay emas, agar.
- Agar oila a'zosi uchun kutib turgan bo'lsa, AQShda qo'nim kerak, u uzoq vaqt olishi mumkin, lekin ular hali ham qayta turar-joy uchun murojaat qilish uchun bir xil imkoniyat bor.
- You can choose the time and place for the interview.
- You can request to know what the questions will be at the interview and have an interpreter present.
- Do not give any false information during your interview. You do not have to answer all the questions you are asked, if you are not comfortable.
- If you are waiting for your family member to be resettled to the U.S., it may take longer, but they still have the same opportunity to apply for resettlement.
eslab: Agar intervyu paytida yolg'on ma'lumot berish EMAS KERAK. Bu jinoyat muhokama qilinadi va salbiy oqibatlarga olib kelishi mumkin.
Remember: you MUST NOT give false information during your interview. It will be considered a criminal offense and may result in negative consequences.
huquqni muhofaza qiluvchi nazorat xabardor bo'ling
Be aware of law enforcement surveillance
- yashirin individual ularning ustiga kimdir yig'ini ma'lumot aniqlash ega emas nazorat hisoblanadi. Bu uzoqdan shaxsni quyidagi orqali amalga oshirilishi mumkin, axlat idishlarga orqali qidirib davlat mulkini tark, va mikrofonlar yordamida so'zlashuv uchun ham tinglash.
- ochiq nazorat aniq va eng tez-tez qochqinlar jamoalar xabar qilinmoqda nima. kuzatuv bu turi savollarga eshiklari Uyg'oning va so'rab amalga oshirilishi mumkin, ochiq qo'shnilar bilan gaplashib, etc.
- elektron nazorat monitoring Internetda qaratilgan, Veb-sayt sahifalar, va tinglash qurilmalar yordamida. Bosh, nazorat mahalliy tomonidan foydalaniladigan huquqiy jarayon, Davlat, va federal huquq-tartibot. muayyan qonun va qoidalarga davlatdan davlatga farq va siz nazorati ostida his bo'lsa bir advokat bilan gapirish uchun tavsiya qilinadi.
- Covert surveillance is when the individual is not able to detect someone gathering information on them. This can be done by following the individual from a distance, searching through garbage receptacles left of public property, and using microphones to listen in on conversations.
- Overt surveillance is visible and is what is being most frequently reported by refugee communities. This type of surveillance can be accomplished by knocking on doors and asking questions, openly talking to neighbors, etc.
- Electronic surveillance focuses on monitoring internet, website pages, and using listening devices. Overall, surveillance is a legal process used by local, state, and federal law enforcement. The specific laws and regulations vary from state to state and it is advised to speak with a lawyer if you feel you are under surveillance.
Internet faoliyati monitoringi
Monitoring of internet activities
ota-onalar internet yordamida ko'nikib va bolalar yoki yoshlar ijtimoiy axborot vositalaridan foydalanish qanday qanday o'rtasida avlod farq ko'pincha mavjud. bolalaringizga va oldini olish uchun, ularni kutish qanday ziyorat qilish uchun tegishli internet saytlar va nima haqida o'smirlar bilan gaplashib. onlayn bolalar va o'smirlar faoliyatini kuzatish va veb sahifalariga tashrif buyurishingiz yoki muammoli deb hisoblanadigan mumkin onlayn faoliyatida ishtirok etish uchun emas, balki ularni rag'batlantirish. vaqt oldinda ko'rsatmalarni o'rnatish yoki hatto ularning foydalanishni cheklash mumkin dasturidan foydalanib o'ylab ko'ring. There are apps you can use to help parents track their children’s cell phone activities.
There is often a generation gap between how parents are accustomed to using the internet and how children or youth use social media. Talk to your children and teenagers about what are appropriate internet sites to visit and what you expect them to avoid. Monitor your children and teenagers’ activity online and encourage them not to visit websites or participate in online activity that could be perceived as problematic. Consider setting guidelines ahead of time or even using software that can restrict their use. There are apps you can use to help parents track their children’s cell phone activities.
eslab: Bu veb-saytlari siz tashrif nima haqida ehtiyot bo'lish muhimdir. Agar terrorizmga ulangan hukumat deb o'ylayman chunki ekstremistik fikr bilan saytlarni tashrif qilmang.
Remember: it is important to be careful about what websites you visit. Do not visit sites with extremist views because the government could think you are connected to terrorism.
Qo'shimcha ma'lumot va manbalar
Additional information and resources
Sizning huquq va o'zingizni saqlab qolish yo'llari haqida foydali ma'lumot va resurslarni taklif ko'plab tashkilotlar mavjud, Oilangiz, va jamoa xavfsiz. afsuski, shuningdek, ijtimoiy ommaviy axborot vositalari va onlayn jamoalar haqida aylanma mish va soxta axborot mavjud, shuningdek so'rayman dolandırıcılığı qochqinlar va boshqa muhojirlar foyda olish uchun. Agar ishonchli manbalardan ma'lumotlarni izlab ishonch hosil qiling, ayniqsa, onlayn axborot izlayotganda.
There are many organizations that offer helpful information and resources about your rights and ways to keep yourself, your family, and your community safe. Unfortunately, there are also rumors and false information circulating on social media and online communities, as well as scams that seek to take advantage of refugees and other immigrants. Please make sure that you seek information from credible sources, especially when searching for information online.
uchun rahmat Cherkovi Jahon xizmati for preparing these materials to help refugees KNOW YOUR RIGHTS.
Thank you to Church World Service for preparing these materials to help refugees KNOW YOUR RIGHTS.
Ko'proq ma'lumot olish
- The International Refugee Assistance Project
- Immigrant Defense Project
- Informed Immigrant
- American Civil Liberties Union
- Council on American-Islamic Relations
- Customs & Border Protection
- Refugee resettlement offices by state
- Map of immigration legal service providers
- For schools
- For non-profit organizations
sizga yaqin yordam topish
Sizning shahrida xizmatlar va resurslar qo'ng'iroq qilish uchun FindHello foydalaning.Sizning Izlashni boshlash