He kai disorders ina whai koe raruraru ki te kai no te mea whai koe whakaaro kino e pā ana ki to koutou tinana. kia haere koe i roto i ngā huringa taimaha tino.
Eating disorders are when you have problems with eating because you have negative thoughts about your body. You may go through extreme weight changes.
image Body tikanga pehea ongo'i koe e pā ana ki to koutou tinana me pehea whakapono koe titiro tou tinana. Ki te mate kai, hanga koe huringa nui ki o koutou peu kai ki te whakahaere i o koutou pauna. hei tauira, kai ai koe iti rawa nga ra no te mea ite koe rite e ngako koe noa, no te kahore e koe. Ka taea e tetahi tangata i disorders kai. Ko, atu wahine i te mate kai i te tangata.
Body image means how you feel about your body and how you believe your body looks. With an eating disorder, you make big changes to your eating habits to control your weights. For example, you may eat very little every day because you feel like you are fat even when you are not. Any person can have eating disorders. But, more women have an eating disorder than men.
He momo rerekē o te kai disorders. Ētahi disorders kai e:
There are different types of eating disorders. Some eating disorders are:
Anorexia nervosa Ko ina e raro i koutou, engari tamata tonu koe ki te ngaro taimaha. tikanga raro i kore koutou e paunatia nui mo koutou tiketike, me te tau. Ki te whai koe i hārukiruki nervosa:
Anorexia nervosa is when you are underweight but you still try to lose weight. Underweight means you do not weigh enough for your height and age. If you have anorexia nervosa:
- Ka taea e koe te mutu kai.
- Ka taea e koe te faaohipa rawa nui.
- Ka taea e koe te tango i rongoā kia haere koe ki te kaukau i te rota.
- Ka taea e koe te whakaaro e kore e he tangata pai koe no te mea o te pehea koe whakaaro koutou kanohi te tinana.
- E mataku ki te riro taimaha noa ahakoa he raro i koe koe.
- You can stop eating.
- You can exercise too much.
- You can take medicine so you go to the bathroom a lot.
- You can think you are not a good person because of how you think your body looks.
- You are scared to gain weight even though you are underweight.
Pukuruaki nervosa Ko ina kai koe i te tahi mau taime i te rota o te kai, me te mana'o te reira rite kore e taea e koe te whakahaere ki ta koutou e kai. I muri kai koe i te rota o te kai, ite koe rite me te maka e koe o te kai. Ki te whai koe i pukuruaki nervosa:
Bulimia nervosa is when you sometimes eat a lot of food and it feels like you cannot control what you eat. After you eat a lot of food, you feel like you must get rid of the food. If you have bulimia nervosa:
- whakaaro koe rawa nui e pā ana ki to koutou āhua tinana me te taimaha.
- E mau taime koe ina kai koe i te rota o te kai, me te ka ngana ki te ngaro i te rota o te taimaha i muri i.
- Ka taea e hanga e koe ruakina koe (maka ki runga) i muri i te kai koe i te rota o te kai.
- Ka taea e koe te faaohipa rawa nui i muri i te kai i te rota o te kai.
- Ka taea e koe te mutu kai mo te wa roa i muri rawa nui te kai kai.
- You think too much about your body shape and weight.
- You have times when you eat a lot of food and then try to lose a lot of weight after.
- You can make yourself vomit (throw up) after you eat a lot of food.
- You can exercise too much after eating a lot of food.
- You can stop eating for a long time after eating too much food.
Inuinu kai ko ina kai koe rawa nui te kai, me te ite koutou rite kore e taea e koe te aukati i. rawa nui te kai i te iti rawa kai koe 2 wā katoa wiki mo 6 marama. Koe te tikanga ite pouri, whakama, a whai hara i muri i kai koutou.
Binge eating is when you eat too much food and you feel like you cannot stop. You eat too much food at least 2 times every week for 6 months. You usually feel sad, ashamed, and guilty after you eat.
He maha ngā take ka taea e koe tetahi o enei disorders kai. Etahi o nga take e:
There are many reasons you can have one of these eating disorders. Some of the reasons are:
- E koe raruraru i te kāinga, me te ki to outou utuafare.
- korero Ētahi atu iwi koutou e he ngako rawa koe e kore koe e titiro pai ranei.
- ite koe pēhanga i te tahi atu iwi ki te ngaro taimaha. hei tauira, ki te he koe i te tauira kanikani ranei, kia korero iwi koutou e hiahia ana koe ki te ngaro taimaha.
- E koe iti kiritau-. Low kiritau-he, no te kore koutou e whakaaro he he tangata pai koe ranei ka kore koutou e whakapono taea ki te mahi i tetahi mea e koe.
- E koe manukanuka. Te pouri, ko te ina ite koe io te rota noa ka reira he kore take ki te ite io.
- E koe melo o te utuafare e whai he mate kai tetahi wero hauora hinengaro ranei.
- You have problems at home and with your family.
- Other people tell you that you are too fat or you do not look good.
- You feel pressure from other people to lose weight. For example, if you are a model or dancer, people might tell you that you need to lose weight.
- You have low self-esteem. Low self-esteem is when you do not think you are a good person or when you do not believe you are able to do anything.
- You have anxiety. Anxiety is when you feel nervous a lot even when there is no reason to feel nervous.
- You have family members who have an eating disorder or another mental health challenge.
He nui te kai disorders. Ki te kore e kitea e koe i te tauturu, ai koe tūkino tou tinana kino. e kore e te nuinga o te iwi e hiahia ana rongoā, engari e hiahia ana etahi iwi ki te kōrero ki te kaihaumanu kaimātai hinengaro ranei mo nga tau maha.
Eating disorders are serious. If you do not find help, you might damage your body badly. Most people do not need medication but some people need to talk to a therapist or psychologist for many years.